یکی از اولویت های اصلی سازمان، اشتغالزایی پایدار افراد تحت پوشش در روستاها، مناطق آسیب و کم برخوردار می باشد

جلسه بررسی تفاهم نامه سه جانبه اشتغال با حضور حجت الاسلام والمسلمین عالی مشاور استاندار مازندران، دکتر فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران، حجت الاسلام بشیر عالیشاه مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران، درویشی مدیرکل فنی و حرفه ای استان و روسای ادارات سه دستگاه در شهرستان ها بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکترفریبا بریمانی، مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده، گفت: هدف از انعقاد این تفاهم نامه، مهارت آموزی و اشتغال جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد و توانمندسازی قشر ضعیف جامعه است تا آنان بتوانند با کسب درآمد پایدار از چتر حمایتی خارج شوند و به استقلال اقتصادی دست پیدا کنند.

وی امنیت اقتصادی را یکی از شاخص های رفاه اجتماعی برشمرد و افزود: یکی از اولویت های اصلی سازمان، اشتغالزایی افراد در روستاها، مناطق آسیب و کم برخوردار می باشد زیرا با اشتغالزایی و افزایش درآمد در این مناطق، شاخص های رفاه اجتماعی افزایش می یابد و در نتیجه شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در این مناطق خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در سطح استان 8 پایگاه خدمات اورژانس اجتماعی در مناطق آسیب وجود دارد، ادامه داد: در جلسه ای با معاون زنان و خانواده رئیس جمهور پیشنهادی مبنی بر تجهیز پایگاه ها جهت آموزش فنی و حرفه ای برای زنان این مناطق ارائه شد که با اجرای آن علاوه بر اشتغالزایی زنان، بسیاری از آسیب ها کاهش پیدا می کند.

دکتر بریمانی برش اشتغال بهزیستی مازندران در سال جاری را ۴۸۰۰ دانست و گفت: معتقدم اگر توانمندسازی اجتماعی، جسمی و روانی صورت گیرد ولی نتوانیم شغل پایدار برای جمعه هدف ایجاد کنیم به توانمندسازی اقتصادی و خروج از چتر حمایتی دست پیدا نخواهیم کرد.

کد خبر 70853

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد